Kontakt na katedru
Katedra hudební výchovy PF JU, U Tří lvů 1725/1a, 370 01 České Budějovice
https://www.pf.jcu.cz/cz/fakulta/katedry/katedra-hudebni-vychovy
Garant přijímacího řízení
Mgr. Martin Voříšek, Ph.D., mvorisek@pf.jcu.cz
Charakteristika studijního programu
Kromě pedagogicko-psychologického základu a vybraného hlavního oboru vychází studium ze společných hudebně historických, teoretických i praktických disciplín studia hudební výchovy. V hlavním oboru pokračuje nástrojová specializace, včetně prohloubeného vzdělání v jeho dějinách a literatuře.
Profil absolventa
Výuka tohoto bakalářského studijního programu je zaměřena na všestrannou přípravu pedagogicko-interpretačních talentů schopných se uplatnit oborově na ZUŠ (státních i soukromých), v uměleckých tělesech, souborech, popř. v rozhlase, televizi a ostatních veřejných kulturních institucích.
Další podmínky pro přijetí
Přijímací zkouška
Přijímací zkouška je talentová v hlavním oboru hra na klavír. Uchazeč při ní prokáže dobré sluchové předpoklady, čistý zpěvní projev, smysl pro rytmus, harmonicko-tonální vztahy, paměť (melodickou i rytmickou) a celkové dobré hlasové dispozice. Nástrojovým kritériem pro přijetí je minimálně dosažená úroveň maturanta na konzervatoři. Zkouška je hodnocena maximálně 100 body, k jejímu úspěšnému vykonání je nutných alespoň 75 bodů.
Obecná pravidla přijímací zkoušky naleznete v čl. 15 opatření o přijímání ke studiu.
Dokument, kterým se prokazuje dosažení předchozího stupně vzdělání, je uchazeč povinen vložit (dle čl. 3, odst. 7 vyhlášky o přijímacím řízení) jako přílohu k elektronické přihlášce ke studiu do IS STAG ve formě konvertovaného elektronického dokumentu ve formátu PDF, a to nejpozději do 13. 6. 2025 – blíže https://www.ceskaposta.cz/sluzby/egovernment/czechpoint/autorizovana-konverze-dokumentu
Doporučená literatura k přípravě na přijímací zkoušku
Podrobné hudební a nástrojové požadavky jsou na webových stránkách katedry HV. Mohou být sděleny také na individuální požádání a rovněž budou zmíněny na Dnu otevřených dveří.